top of page

מה זה עמוד 404 ואיך מוסיפים אותו בוויקס?

מכירים את זה שאתם נכנסים לקישור כלשהו ומקבלים הודעת שגיאה? העמוד אינו קיים. לעמוד כזה קוראים עמוד 404 והוא מופיע כשעמוד מסוים נמחק או עבר לכתובת url אחרת.

עדיף כמובן להימנע ממצב בו יש עמודי 404. למנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, יהיה רושם שלילי מאתר בו יש שגיאות 404 רבות. ברגע שהסורקים של מנועי החיפוש קבעו שבקשות רבות נענות בקוד 404, ההנחה היא שהאתר אינו מתוחזק היטב. קישורים מתים משפיעים על דירוג האתר וגוגל יכולה להקטין את המיקום שלו או אפילו להפסיק להוסיף אותו לאינדקס אם מתרחשים יותר מדי דפי שגיאה 404. הדבר עשוי לגרום לירידה ניכרת במספר המבקרים באתר.

כדי להימנע מעמודי 404, מומלץ לבצע הפניות. כאן יש הסבר של וויקס איך לעשות את זה.

ועדיין, לא תמיד נצליח לעשות הפניות לכל העמודים (למשל במצב בו בניתם מחדש אתר ותיק עם עמודים רבים), והגולשים יגיעו לעמוד שגיאה.

ברירת המחדל של וויקס היא עמוד שגיאה כזה:


אני ממליצה ליצור עמוד שגיאה ייחודי ויצירתי לכל אתר. במקרה כזה, סביר שמי שהמבקרים באתר יהיו "סלחנים" יותר, ובמקום להתאכזב מכך שלא מצאו תוכן שהובטח להם, הם לא ינטשו את האתר ויעברו לעמוד הרלוונטי.


הנה דוגמא משעשעת לעמוד שגיאה שעשיתי באתר של אדריכלית:



אז איך מעצבים עמוד שגיאה ייחודי בוויקס?

נוסיף עמוד חדש לאתר ונבחר בעמוד 404. לאחר ההוספה שלו (הוא מתווסף באופן אוטומטי כעמוד נסתר), אפשר לערוך אותו, להוסיף לוגו, כפתורים עם קישורים לעמוד הבית או לעמודים אחרים, טקסט נחמד ותמונות.


בהצלחה!

bottom of page