top of page

10 כלים מעולים לבוני אתרים

עודכן: 26 ביוני 2023

הנה פוסט שכבר מזמן רציתי לכתוב.

במהלך השנים שאני בונה אתרים, אספתי כמה כלים ותוספים שממש עוזרים לי בתהליך בניית האתר. בחירת צבעים, כיווץ תמונות, זיהוי פונטים ועוד. חלקם מתאימים לבוני אתרים מקצועיים וחלקם יכולים לשמש גם את מי שבחר לבנות לעצמו אתר.


כלים מעולים לבוני אתרים

לרוב ברשימות כאלה יש לפחות 10 אתרים מומלצים לכל קטגוריה, לדעתי זה סתם מבלבל ולכן ברשימה הכנסתי רק דוגמא אחת או מקסימום שתיים לכל דבר.


עשיתי רשימה מסודרת והנה היא לפניכם, לשירותכם האישי:


1. בחירת פונטים -

בוויקס יש רשימה נאה של פונטים מובנים, אבל לא תמיד זה מספיק. למי שבכל זאת רוצה להוסיף פונט אחר וחינמי, אני ממליצה לבדוק ב Google Fonts. גם באתר הזה יש רשימה נאה של פונטים חינמיים בעברית.

בפוסט הזה אני מסבירה איך מעלים פונטים לאתר.


2. לסקרנים כמוני שלפעמים רואים אתר מרהיב ורוצים לדעת על איזה פלטפורמה הוא בנוי, כאן אפשר להכניס את כתובת האתר ולגלות.


3. גם לסקרנים שרואים פונט וחייבים לדעת מהו, אפשר להוריד את התוסף לכרום שנקרא WhatFont


4. מאגרי תמונות -

בוויקס אפשר להוסיף תמונות בחינם גם מהמאגר של וויקס וגם מ Unsplash. אבל החיפוש דרך האדיטור הוא מוגבל, ולכן אני תמיד מעדיפה לעשות את החיפוש באתר Unsplash עצמו ואח"כ להוסיף את התמונה לאתר.


5. אייקונים -

גם במקרה הזה, תמיד אפשר להשתמש במאגר האייקונים של וויקס. אני אוהבת שיש לי אפשרות לבחור מתוך מגוון רחב של סגנונות, כי לכל אתר מתאימים אייקונים עם סגנון עיצובי שונה. אני מתשמשת באתר המעולה The Noun Project

המנוי אליו הוא בתשלום של כמה דולרים בחודש ויש בו באמת מאגר אינסופי של אייקונים מוצלחים ביותר. את הקבצים אפשר להוריד כ SVG וכך לשנות את האייקון לאיזה צבע שרוצים.


6. כיווץ תמונות - כדאי מאוד לכווץ תמונות כדי שלא יכבידו על האתר, ומצד שני עדיין צריך לשמור על האיכות שלהן. אני מאוד אוהבת לעבוד עם האתר הזה שמאפשר לכווץ הרבה תמונות בבת אחת וגם לבחור את רמת הכיווץ ורמת האיכות של התמונה.


7. מוקאפים - אתר מוצלח ליצירת מוקאפים


8. בחירת צבעים - יש שני אתרים שאני מאוד אוהבת לבחירת פלטות של צבעים לאתר: https://colorhunt.co/ וגם https://coolors.co/.


9. יש לכם תמונה כלשהי או לוגו ואתם רוצים לדעת מהם מספרי הצבעים שלה? באתר הזה אפשר לבדוק. אפשר גם להתקין את התוסף הזה של כרום


10. ולסיום, לא כולם יודעים - לוויקס יש תמיכה מעולה ובעברית! כאן אפשר לפנות אליהם, בהתחלה זה בוט ובסוף אפשר לבקש שיחה חוזרת בעברית.

bottom of page